Co kryje w sobie kasza jaglana?

Wśród bogactwa dostępnych kasz, największym zainteresowaniem powinna cieszyć się kasza jaglana, ponieważ jej spożywanie dostarcza wprost niezwykłej ilości cennych związków odżywczych. Jak przystało na podstawę posiłku, kasza jest bogata w białko i węglowodany, a zasoby zawartych w niej soli mineralnych przekraczają te, jakie oferują inne, popularniejsze zboża (pszenica, jęczmień, czy żyto). Danie przygotowane z kaszy jaglanej zapewnia więc solidną dawkę energii i składników niezbędnych do sprawnego funkcjonowania kluczowych organów, w tym mózgu. Co więcej, zawiera witaminy z grupy B, lecytynę (poprawiającą pamięć) oraz krzem (wpływający na stan włosów i skóry). Kasza jaglana może być podstawą diety tych osób, które nie tolerują glutenu (składnika niemal wszystkich innych zbóż). Ze względu na niską zawartość skrobii jest także lekkostrawna, poza tym wspomaga naturalny proces usuwania toksyn. Kaszę można przygotowywać podobnie jak owsiankę, dodając do niej bakalie i miód, może być też łączona z sosami grzybowymi, warzywami. Z powodzeniem zastąpi ziemniaki lub ryż w każdym daniu obiadowym. Szklankę kaszy jaglanej gotuje się w trzykrotnie większej ilości wody, na małym ogniu, pod przykryciem, przez 20 minut. Jeżeli po tym czasie jest jeszcze twarda, można wstawić ją do ciepłego piekarnika lub owinąć garnek kocem.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.